TikTok hashtags zijn een van de belangrijkste onderdelen om als TikTokker veel mensen te kunnen bereiken. Hashtags zijn een van de belangrijkste aspecten om je content viraal te laten gaan op elk social media platform, vooral op TikTok. Veel creators maken echter veelgemaakte TikTok hashtags fouten die uiteindelijk schadelijk zijn voor hun accounts!
Je kunt altijd een geweldige TikTok hashtag strategie bedenken, maar houd in gedachten dat je ze slim moet inzetten om te voorkomen dat je groei stagneert. Laten we eens kijken naar de top 8 TikTok hashtags fouten die elke TikTok gebruiker zou moeten vermijden!
8 TikTok hashtags fouten die je moet vermijden
Als je wilt dat je hashtag strategie precies oplevert wat je wilt, zorg er dan voor dat je geen blunders maakt met je hashtag spel. Laten we eens kijken naar een aantal van de meest voorkomende TikTok hashtags fouten die mensen maken en hoe je ze kunt vermijden.
Je richten op een irrelevant publiek
Afgezien van het feit dat TikTok vandaag de dag meer dan een miljard actieve gebruikers heeft, is het mogelijk dat je product of dienst niet voor iedereen aantrekkelijk is. Het is cruciaal om je te concentreren op het leveren van op maat gemaakte informatie aan zeer relevante consumenten.
Een brede aanpak kan ertoe leiden dat je veel volgers misloopt, omdat de content niet relevant is voor hun interesses. In plaats van hashtags willekeurig te gebruiken om een groter publiek te bereiken, is het aan te raden om specifieke hashtags te selecteren die relevant zijn voor de mensen op wie je je wilt richten. Onrelevante doelgroepbenadering kan schadelijk zijn voor je account. Vermijd deze TikTok hashtags fout en concentreer je in plaats daarvan op micro-niche hashtags.
Besteed dus tijd aan onderzoek naar je concurrenten en je doelgroep om meer te weten te komen over de gebruikersdemografie van degenen die relevant zijn voor jouw sector. Zo optimaliseer je je TikTok content, advertenties en hashtags om je op de juiste mensen te richten en ze te converteren naar je gewenste resultaat.
Overmatig gebruik van hashtags
Het gebruik van hashtags is noodzakelijk om vindbaar te zijn op TikTok. Overmatig gebruik van hashtags op TikTok kan echter schadelijk zijn voor je account. Te veel hashtags kunnen een negatieve impact hebben op de gebruiker en mogelijk overweldigend worden. Hoe kun je deze fout dan vermijden?
Gebruik hashtags altijd doelgericht. Meerdere hashtags zijn prima voor een video, maar het is aan te raden om maximaal 5 hashtags te gebruiken. Het is belangrijk om van tevoren te plannen welke hashtags je gaat gebruiken. Tot slot kun je een mix maken van merk hashtags, niche hashtags en trending hashtags die relevant zijn voor je merk.
Trending hashtags negeren
Het is noodzakelijk om je hashtag relevant te houden voor je account. Je zult niet de verwachte views krijgen als ze niet trending genoeg zijn. Om de beste interactiecijfers te krijgen, blijf je op de hoogte van de laatste TikTok trends en zoek je naar de populairste hashtags op het platform.
Je kunt de content altijd aanpassen aan de hashtags van je account, ongeacht de branche, en dit zal je content helpen een breder publiek te bereiken zonder beperkingen.
Alleen populaire of algemene hashtags gebruiken
Je moet trendy en populaire hashtags gebruiken in je TikTok-content, maar je moet je daar niet toe beperken. Dit is een van de meest voorkomende fouten die veel makers maken bij het gebruik van TikTok hashtags.
Gebruik in plaats daarvan hashtags die populair zijn onder je doelgroepen en die specifiek voor hen zijn. Dit helpt je om je informatie in de juiste context te plaatsen, het juiste publiek aan te trekken en de conversie te verhogen.
Lokale hashtags negeren
Als je je moet richten op volgers op een bepaalde locatie, zijn lokale hashtags dus belangrijker dan andere. Als je een post maakt over iets dat in de buurt is, kunnen hashtags als #iloveamsterdam of #amsterdam je helpen om de juiste mensen te bereiken en ze te verleiden om aanwezig te zijn.
Onrelevante hashtags gebruiken
Veel TikTokkers gebruiken vaak hashtags die niets met hun video te maken hebben. Zelfs als een hashtag honderden postings heeft, als ze niet relevant zijn voor je content, kun je misschien niet het juiste publiek bereiken.
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de hashtags die je in het onderschrift opneemt uniek zijn en relevant voor je content. Op deze manier voorkom je dat je gebruikers voor de gek worden gehouden door clickbait en laat je ze alleen video’s zien die ze willen zien. Wil je meer volgers? TikTok volgers kopen bij Followersnet is dan nog een optie.
Te promotioneel zijn
Wist je dat Tiktok nooit bedoeld was als platform voor merkpromotie? Het begon ermee en richt zich nog steeds op onderhoudende en interessante content. Gebruikers worden liever niet afgeleid door promotievideo’s en zullen deze meestal overslaan. Vaak richten merken zich zo sterk op promotie-content dat ze daardoor bestaande volgers verliezen. Ontwikkel in plaats daarvan materiaal dat de doeltreffendheid van je product benadrukt en hoe het hen kan helpen in hun dagelijks leven zonder er daadwerkelijk reclame voor te maken.
TikTok draait om plezier maken en vermaakt worden. Als je je account te promotioneel maakt, zul je het aantal volgers op TikTok geleidelijk zien afnemen. Laat klanten genieten van het kijken naar video’s die productprestaties en andere elementen demonstreren.
Vermijd tot slot technisch jargon en maak de content toegankelijk voor het publiek.
Helemaal geen hashtags gebruiken
De laatste en ergste fout tot nu toe is het gebrek aan hashtags bij TikTok. Tenzij je een groot merk bent met hoge interactiecijfers, zoals Nike of Coca-Cola, moet je je concentreren op het gebruik van hashtags om de zichtbaarheid van je berichten te vergroten.
Hashtags zijn een geweldige techniek om meer mensen je content te laten bekijken als het gaat om het uitbreiden van de aanwezigheid van je bedrijf op sociale media. Vergeleken met andere berichten hadden berichten met hashtags een 2x zo hoog engagement percentage. Op hun Discover-pagina zien gebruikers vaker berichten met hashtags dan andere. Er is geen alternatief voor het gebruik van hashtags in je TikTok-posts als je de merkbekendheid en verkoop wilt vergroten.
Conclusie
Als je een TikTok hashtag strategie opzet, zorg er dan voor dat je je alleen richt op je specifieke klantenkring en niet op het grote publiek. Gebruik alleen hashtags die gerelateerd zijn aan jouw sector en trending zijn op een klein aantal plaatsen. Hoewel hashtags geen garantie zijn voor succes, zijn ze een uitstekende eerste stap in het vergroten van je vermogen om een publiek te bereiken. en hen over te halen om je account te volgen en een aankoop te doen bij je bedrijf.