Ga je binnenkort de overstap naar een nieuw kantoorpand maken? Van harte gefeliciteerd. In de meeste gevallen wanneer dit gedaan wordt, is er sprake van een forse groei. Het oudere kantoor is hierdoor te klein geworden, waardoor er uitgeweken wordt naar een groter pand. Als dit bij jou het geval is, heb je je zaken goed op orde.
Het is nu tijd om de zaken voor je personeel nog beter op orde te krijgen. Dit doe je door het nieuwe kantoor op de juiste manier in te richten voor je personeel. Onder meer onderstaande attributen mogen dan niet ontbreken.
De belangrijkste kantoorartikelen
Daar waar gewerkt wordt, zijn kantoorartikelen nodig. Hierbij kun je aan een printer, nietmachine, beamer en pennen denken. Het is aan te raden om veel pennen met logo op je nieuwe kantoor te leggen. Je personeel kan van deze pennen gebruik maken, terwijl de pennen mogelijk ook nog door klanten meegenomen worden. In dat geval dienen de bedrukte pennen ook nog als marketingmiddel.
Goede werkplekken
Het belang van een goede werkplek is onwijs belangrijk. Je moet daarom sowieso in een goed bureau en goede bureaustoel per werknemer investeren. Het advies is om iedereen één vaste plek te geven, zodat iedereen zijn/haar eigen bureau en bureaustoel heeft. Dit komt de ergonomie alleen maar ten goede.
Daarbij moet je ook in de juiste apparatuur investeren. Denk hierbij aan een krachtige/snelle pc of laptop. Zorg er ook voor dat alle randapparatuur in orde is. Denk hierbij aan een muis, toetsenbord en aanverwante randapparatuur. Uiteraard moet je ook voor een goed netwerk zorgen; dat is de enige manier waarop je werknemers op de gewenste, snelle manier kunnen werken. Het meeste werk wordt immers tegenwoordig digitaal uitgevoerd.
Eten en drinken
In je nieuwe kantoor is het advies om voor eten en drinken te zorgen. Zorg voor een goede bedrijfskantine met bijvoorbeeld een goede koffieautomaat en een fruitschaal. Daar gaat je personeel maar al te blij van worden.
Wat je ook nodig hebt, zijn mokken. Het is namelijk niet meer toegestaan om op de werkvloer plastic bekertjes te gebruiken. Gelukkig kun je mokken bedrukken, deze aan je personeel geven en hen hierdoor nog meer van de koffie laten genieten. Bijkomend voordeel: je spreekt hiermee je dankbaarheid en vertrouwen uit naar je personeel. Kies je voor een gepersonaliseerde mok per personeelslid? Dan is dit al helemaal het geval.
Al met al kost het inrichten van je nieuwe kantoorpand de nodige tijd en moeite. Besteed hier in ieder geval veel tijd aan. Dit is namelijk voor het welzijn en de tevredenheid van je personeel onwijs belangrijk.