De gemiddelde millennial man gaat in 2023 op zoek naar het toppunt van zijn kunnen. Deze generatie is slim, stijlvol en weet hoe ze kunnen krijgen wat ze willen. Millennials zijn actief in de digitale wereld en zijn altijd in voor een nieuwe uitdaging. Hier zijn de vijf heetste trends voor millennials:
1. Alternatieve investeringen
Millennials zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om hun geld te investeren. In 2023 zullen alternatieve investeringen populairder worden.
Er is één investering die veel aandacht krijgt en dat is crypto. Wie ervaren is, laat zich niet tegenhouden door volatiliteit. Wie nog moet beginnen, kan wellicht profiteren door komend jaar te starten met handelen. Je kunt nieuwe technologieën gebruiken zoals Bitcode Method. Doe onderzoek naar de verschillende opties en de risico’s. Vervolgens moet je het juiste platform kiezen voor het kopen en verkopen van cryptocurrency’s en zorgen dat je verantwoordelijk handelt.
Een oude trend in een nieuw jasje is Peer-to-peer lending. P2P lenen is een vorm van crowdfunding waarbij consumenten een lening aanvragen voor bijvoorbeeld een nieuwe computer en investeerders kiezen om de lening te financieren. P2P lenen ondersteunt geldtransacties zonder tussenkomst van gecentraliseerde financiële instantie.
Een leuke manier van investeren is door je hobby en passie eraan toe te voegen. Whisky, vintage kleding of oldtimers, 2023 is het “comeback-jaar” van klassiekers. Van antieke sieraden en cognac tot jongere klassieke auto’s, wat je passie ook is, je kunt er in 2023 volop in investeren.
2. Virtuele mode
Virtual reality en kunstmatige intelligentie zullen in 2023 in populariteit blijven toenemen. Virtuele mode maakt een grote impact op de modebranche. Jonge designers gebruiken alternatieve productiemethodes om duurzaamheid te realiseren. De vaardigheidskloof in de tech fashion industrie is groot, maar het komend jaar krijgt digitale mode een boost. In 2023 zullen we nog meer 3D fashion designers zien waarvan we de ontwerpen printen, of gebruiken voor het vormen van onze digitale identiteit.
Bron: Pexels
3. Online ondernemerschap
Steeds meer millennial mannen trekken de stoute schoenen aan en worden ondernemer. In 2023 zal online ondernemen populairder zijn dan ooit tevoren. Dankzij platforms als Etsy, Shopify, Amazon en Instagram Shopping is het nog nooit zo eenvoudig geweest om een eigen e-commerce bedrijf te beginnen. Je kunt ook lokaal via Bol.com je producten verkopen, of online je services aanbieden. Bij online ondernemerschap hoort online marketing, dit blijft een van de belangrijkste trends waar millennials steeds meer van willen leren. Veel millennial ondernemers zijn Do It Yourself ondernemers, die vaak alles zelf doen van productie tot marketing.
4. Authenticiteit en activisme
Jezelf zijn is helemaal hip. Veel tegengeluid zorgt ervoor dat er nieuwe platformen ontstaan, bijvoorbeeld BeReal, dit is een nieuw social media platform dat mensen aanspoort ongefilterd te delen wat ze aan het doen zijn met vrienden. Of mensen daar echt aan toe zijn, dat gaan we komend jaar zien.
In 2023 zal social media activisme meer mainstream worden dan ooit tevoren. Millennials zullen sociale mediaplatforms nog meer gebruiken om zich uit te spreken over de zaken waar ze om geven en hun stem te laten horen.
Met deze trends weet je zeker dat je up-to-date blijft in 2023 en welke je ook kiest om te volgen, het zal je werk en je leven een boost geven om nieuwe dingen uit te proberen komend jaar.